Obserwatorzy

czwartek, 7 maja 2020

Upolowane ptaki

Witajcie!
Dziś chciałam Wam pokazać następne ptaki upolowane moim obiektywem, tym razem wykorzystałam wyjazd do szkółki roślin. Kilkadziesiąt metrów za nią znajduje się początek, a może koniec jeziora, dlatego podjechałyśmy z córcią zobaczyć co dzieje się ciekawego.
Niestety droga ruchliwa, widok na jezioro zasłonięty drzewami i krzewami, ale udało mi się wypatrzyć parę łabędzi niemych.
 Lubię obserwować te majestatyczne ptaki.





Łabędzie popłynęły dalej, dlatego przeskoczyłam na drugą stronę ulicy, gdzie zauważyłam gęsi gęgawy z młodymi. Czyż to nie rozczulający widok?







Gęś gęgawa to duży, wędrowny ptak wodny, przodek naszej gęsi domowej. Występuje na niżowym terenie całego kraju, ale najliczniej w środkowej i północno-zachodniej części.

Na koniec jeszcze dzisiejsze zdjęcia.
Około południa dzwoni do mnie synowa, że na polu, za moim domem i za stawem, widzi jakiegoś dużego ptaka. Z okien nie widziałam, więc szybko złapałam aparat i pobiegłam na warzywnik. Stamtąd ją dostrzegłam...


To czapla siwa. Zdążyłam zrobić jej parę zdjęć i odleciała, okazało się że przestraszył ją sąsiad, który przechodził nad stawem. Cieszę się, że mimo wszystko zdążyłam ją "upolować";)



Mam jeszcze wiele zdjęć ptaków w moim otoczeniu, ale obiecuję, następny post będzie robótkowy;)
Dziękuję Wam za odwiedziny i wszystkie komentarze:) Pozdrawiam cieplutko:)

11 komentarzy:

  1. Oj, jak przeczytałam tytuł, to aż się przestraszyłam:)
    Ale takie polowanie to rozumiem, Aniu.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też bardzo lubię obserwować ptaki, mam "swoje" maluchy na balkonie i dzięki nim jest fajnie, wesolutko :) Przepiękne zdjęcia Aniu, mogłabym je oglądac bez końca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia cudne! A czapla zachwycająca!
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie udało mi się uchwycić na zdjęciu czapli. Chociaż co roku latają nad naszym domem. Piękne zdjęcia pięknej przyrody.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne zdjęcia, czasem warto poobserwować przyrodę i się po prostu odprężyć...

    OdpowiedzUsuń
  6. jakie cudowne widoki. Ja to bym sobie tam posiedziała z książeczką <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie polowania są najpiękniejsze😊 cudowne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Widać, że przyroda nie nękana ludźmi, odżyła i nic sobie nie robi z obostrzeń. Takie widoki az miło oglądać, bo daje to poczucie że świat ma się dobrze i nic sobie z wirusa nie robi. Aniu jak zawsze cudowne zdjęcia
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ Ty kochasz przyrodę, Aniu :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz:)