Obserwatorzy

niedziela, 31 maja 2020

Przeczytane w maju

Witajcie!
Dziś, jak co miesiąc, relacja z przeczytanych książek.

Kontynuuję uczestniczenie w dwóch wyzwaniach - u Ani Jacewicz 3660 stron  i u Lidzi Czytamy książki, gdzie w kwietniu obowiązują literki MŚP.



Zapraszam, może wybierzecie coś dla siebie:)

Magdalena Kordel "Nieświęty Mikołaj", 400 s.
Tematyka może trochę nie na maj, ale wcześniej nie mogłam jej dostać. Świetna książka!

M - Magdalena Ś - ... P - policzek


Kristin Hannah "Pomiędzy siostrami", 400 s.
To już moje trzecie spotkanie z tą autorką, wcześniejsze pozycje mnie zaciekawiły, dlatego chętnie sięgnęłam po następną. Początkowo książka mnie nie wciągnęła, ale mniej więcej od połowy nie mogłam się już oderwać. Świetna!

- ... Ś - ... P - poliki


Jadwiga Courths-Mahler "Świętość serca", 168 s.
Fajny, lekki romansik.

M - Mahler (nie wiem czy drugie nazwisko może być?) Ś - Świętość P - perły (na wisiorku), palce, poliki


Brittainy C. Cherry "Powietrze, którym oddycha", 400 s.
Świetna książka, chociaż dla nieco młodszej grupy wiekowej, tak 20-40;)

M - ... Ś - ... P - poliki


Magdalena Witkiewicz "Opowieść niewiernej", 224 s.
Świetna, życiowa historia. Przeczytałam jednym tchem.

M - Magdalena Ś - ... P -poduszka, powieki, poliki


Katarzyna Mak "Usłane różami", 370 s.
Świetna książka! Trochę kojarzyło mi się z Pretty Woman. Niestety błąd w składaniu, w jednym z ciekawych momentów brakowało 7 stron:( 

M - Mak Ś - ... P - powieka, poliki


Wioletta Sawicka "Dzień cudu", 462 s.
Rewelacyjna książka!!! Byłam nią zachwycona! Na pewno sięgnę po inne tej autorki. Koniecznie przeczytajcie.

M - ... Ś - ... P - poliki, pasemka(na włosach)


Nicholas Sparks "Na ratunek", 400 s.
Tego autora nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Wciąż się dziwię, że mężczyzna potrafi tak pięknie pisać o miłości. Ta pozycja również ciekawa.

M - ... Ś - ... P - postać, pomost


Cztery ostatnie pozycje to seria kryminalna.
Gaja Grzegorzewska: 1."Żniwiarz" 288 s., 2. "Noc z czwartku na niedzielę" 270 s., 3. "Topielica", 308 s., 4. "Grób", 412 s.
W bibliotece szukałam kryminałów znanych mi autorów, czyli Hanny Greń i Maxa Czornyja, akurat nie było, ale pani bibliotekarka poleciła mi Gaję Grzegorzewską , no cóż ... nie padłam z wrażenia. 
"Żniwiarz" i "Grób" nawet mi się spodobały, "Noc z czwartku na niedzielę średnio, a "Topielica" - nuda. 
Jednak wątki romansowo-erotyczne - totalna klapa:( Nie mam nic do innych orientacji seksualnych, ale w tej serii jest ich natłok, wydaje się że każdy jest homoseksualistą, w dodatku głównej bohaterce (heteroseksualnej) nie robi różnicy z kim uprawia seks. To raczej obrzydliwe. 
Są następne pozycje z tej serii, ale raczej po nie nie sięgnę. 

M - ... Ś - ... P - pedały, pole (rzepaku)


M - ... Ś - ... P - postacie 


M - ... Ś - ... P - pomost, postać


M - ... Ś - ... P - płomyki (w zniczach)


Podsumowanie

W nawiasach /.../ sumuję kolejno ilość stron w bieżącym roku, natomiast w  (...) oznaczenia dla Lidzi.

37. Magdalena Kordel "Nieświęty Mikołaj", 400 s. /13 590/ (M,P)
38. Kristin Hannah "Pomiędzy siostrami", 400 s. /13 990/ (P)
39. Jadwiga Courths-Mahler "Świętość serca", 168 s. /14 158/ (M,Ś,P)
40. Brittainy C. Cherry "Powietrze, którym oddycha", 400 s. /14 558/ (P)
41. Magdalena Witkiewicz "Opowieść niewiernej", 224 s. /14 782/ (M,P)
42. Katarzyna Mak "Usłane różami", 370 s. /15 152/ (M,P)
43. Wioletta Sawicka "Dzień cudu", 462 s. /15 614/ (P)
44. Nicholas Sparks "Na ratunek", 400 s. /16 014/ (P)
45. Gaja Grzegorzewska "Żniwiarz" 288 s. /16 302/ (P)
46. Gaja Grzegorzewska "Noc z czwartku na niedzielę" 270 s. /16 572/ (P)
47. Gaja Grzegorzewska "Topielica", 308 s. /16 880/ (P)
48. Gaja Grzegorzewska "Grób", 412 s. /17 292/ (P)

W maju przeczytałam 12 książek, co dało 4102.
Od początku roku 48 pozycji, na łączną liczbę 17 292 stron. 

Jak widać, ten miesiąc był rewelacyjny pod względem czytelnictwa. To efekt otworzonych bibliotek, a tym samym możliwości wypożyczenia świetnych książek, no i emerytury;) Oby następny był podobny.

Jeszcze tylko kolaż...
Dziękuję Wam za wszystkie komentarze i pozdrawiam cieplutko:)

21 komentarzy:

  1. Pierwsza książka mnie zaciekawiła :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu brawa dla Ciebie!!! Ty wiesz kochana, że podziwiam Twoją pasję czytelniczą, a w maju to już w ogóle wynik rewelacyjny!:). Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, świetny wynik. Nie ma to jak miłe chwile z książką.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sporo kryminałów w tym miesiącu przeczytałaś. A książki Sparksa też lubię, mam większość na własność.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę Aniu, że Ciebie też Hannah wciągnęła, moim zdaniem super pisze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brawo Aniu, podziwiam, bo to nie lada sztuka i osiągnięcie ;) Pozdrawiam, miłego wieczoru ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniu,widzę że mamy podobne gusta!!!Większość znam a resztę zapisałam:)Bardzo Ci polecam sagę "Siedem sióstr" będziesz zadowolona:)Pozdrawiam Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już je zapisałam, na pewno wypożyczę.
      Dziękuję Jadziu:)

      Usuń
  8. Wow, imponujący wynik! Brawo :) Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  9. no jak zwykle wysiadam w przedbiegach ja 20 od początku roku a Ty 12 tylko w jednym miesiącu. Aniu Ty chyba połykasz te książki, alby wsadzasz pod poduszkę i się czytają same w nocy :-). Pierwszą M. Kordel czytałam, tez jednym tchem. Po M. Witkiewicz muszę koniecznie sięgnąć, bo tej jeszcze nie czytałam.
    Reszta w zasadzie tez w moim stylu ale mnie by starczyło na pare miesięcy.
    Gratuluje Aniu jak zwykle doskonałego wyniku.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anulka, każdy czyta we własnym tempie, ważne żeby w ogóle czytać. W młodości marzyłam o wielkim pokoju, gdzie całe ściany zapełnione by były półkami z książkami, na podłodze gąszcz roślin, a wśród nich ja na fotelu bujanym z książką na koanach;) Nie pomyślałam tylko, że życie to nie tylko przyjemności, ale przede wszystkim obowiązki;)
      Poleciłabym Ci jeszcze "Usłane różami" i "Dzień cudu".

      Usuń
  10. Aniu, świetnie Ci poszło czytanie w maju!
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu,genialny wynik !!!
    Gratuluję I pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
  12. Ty 12 książek w maju, a ja 14 od początku roku - jak Ty to robisz? Tak, czy inaczej - podziwiam i gratuluję :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu świetny wynik i nadal nie doścignięta haha tak czułam już na początku roku, że ten rok jest Twój i z przyjemnością będę deptać Ci po piętach haha ;) Kordel znam, a z przyjemnością Witkiewicz i Sawicką, których niestety u mnie nie ma ;)
    pozdrawiam i kolejnych świetnych książek życzę

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniałe podsumowanie Aniu i świetny wynik czytelniczy!
    Przesyłam serdeczne pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow tyle pozycji! u mnie w maju tylko 5 pozycji. Wiele Twoich pozycji nie znam to już zapisuję Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniały wynik czytelniczy Aniu, gratuluję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam jedną książkę Kordel ❤

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak zwykle piękne podsumowanie miesiąca, jak ty to robisz? Na ratunek i Dzień cudów to przeczytam na bank, twoja recenzja mnie zachęciła. Kordel zostawię sobie na czas BN, to muszę przeczytać skoro Jaśmina to handmedowa dziewczyna!
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię Twoje comiesięczne podsumowania. Zawsze skorzystam z recenzji. Nie czytałam "Nieświętego Mikołaja" Magdaleny Kordel. Zaraz sprawdzę katalog w mojej bibliotece. Od dzisiaj już mogę czytać i odwiedzać blogu. Oczywiście z umiarem.
    Uściski i pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz:)