Obserwatorzy

poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Księga okolicznościowa - kurs cz.II

Zapraszam na drugą część kursu:) Część pierwsza TU

Zakończyliśmy na wywinięciu narożników...



W czasie wywijania podłączamy pistolet i nagrzewamy klej ...


... niestety, nie da się jedną ręką robić zdjęć,  a drugą pracować, dlatego pokazuję efekt końcowy.
Strużką kleju "rysujemy" ornamenty na brzegach i narożnikach..., mogą być przypadkowe nacieki, a można pokusić się o jakieś wymyślne, np. kratkę, falę itp.
Uwaga na palce i na niedoklejenie księgi do podkładu (u mnie gazety)!






Teraz pozostało tylko pomalowanie. Z wymienionych wcześniej powodów również nie pokażę w trakcie pracy;)


W odpowiednim pomieszczeniu rozpylamy farbę: na okładce, na brzegach (by zamalować klej), i w środku.



Farba pięknie podkreśliła fakturę.


Teraz pozostało tylko ozdobienie i zabezpieczenie folią.
Tu już każdy robi według swojego uznania... 






Prawda że łatwe?

Najgorzej jednak gdy zamawiająca pomyli imiona!!! Tak było w tym przypadku, no cóż... młoda dziewczyna, dwutygodniowa mężatka - wolno jej;) 
Trzeba było zmienić....



Mam nadzieję że kursik jest zrozumiały. 
Jeśli Wam pomogłam i wykorzystacie moje podpowiedzi, miło mi będzie gdy o mnie wspomnicie;)_
Pozdrawiam:)

34 komentarze:

  1. Zachwycił mnie Twój kursik. Każdy etap jest w prosty sposób pokazany i opisany. Teraz już wiem jak zabrać się za taką księgę bez obaw,że coś wyjdzie nie tak. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu, dzięki za kursik. Pasował by mi nawet na ślub, ale niestety teraz muszę wszystko odłożyć w kąt. W czwartek jedziemy do Krakowa.
    Pozdrawiam i śle buziaki. Pa

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Beatko:) Jest mi bardzo miło:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Danuś, księga pasuje na wszystkie okazje, to tylko kwestia kolorystyki.
    Trzymam kciuki za wyjazd;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Extra kursik i pięknie księga wyszła...
    Ech tylko ,że to nie moje zdolności :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Eee tam Krysiu, tu nie trzeba zdolności tylko chęci:)

    OdpowiedzUsuń
  7. To teraz mogę się z Tobą zabrać za robienie księgi :) dzięki :) jutro kupię brakujące rzeczy, teraz zrób kursik na różyczki z krepy :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki Asiu:) Kursika na róże nie zrobię, bo musiałabym nagrywać filmik, ale znajdziesz świetny tod tym linkiem;)
    https://www.youtube.com/watch?v=G5GYQFQj8Lw

    OdpowiedzUsuń
  9. Taaaaaak, łatwe, jak się siedzi po drugiej stronie ekranu i ogląda :)
    Dziękuję za kursik, może kiedys....
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. do prawdy jest to neisamwote ze z tak prostyc materialow mozna stworzyc takie arcydzielo ! Dziekjemy za caly tutek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za czytelny i fajnie napisany kurs, często zastanawiałam się "jak to jest zrobione", teraz tajemnica odkryta :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Aniu chciałabym Ci serdecznie podziękować za przygotowanie tego kursiku na księgę!!! Jest - jak już pisałam;)- czytelny, przejrzysty, zrozumiały. Skorzystam z pewnością:) Kiedy? - jeszcze nie wiem, ale zapisuję w swoim pomysłowniku - aby mi nie uciekło hi hi hi:)
    Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  13. Księga bardzo ładna. Kursik świetny i czytelny:) Na pewno się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo czytelnie i świetnie pokazane. Ta księga jest genialna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniały kursik!!! Powiedz mi tylko Aniu gdzie najlepiej zakupić i jakiego rodzaju materiały, których używasz? Chodzi mi oto czy kupujesz w internecie czy zwyczajnie w papierniczym? Bo moje oczywiście już zapaliły się do robótkowania.....

    OdpowiedzUsuń
  16. nacieki z kleju i spray to super pomysł :) mam ochotę wykonać coś podobnego samodzielnie :))super kurs :)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastyczny kurs!!! Dziękuję Ci bardzo Aniu za przygotowanie i podzielenie się kursikiem!!! Teraz pozostaje tylko wziąć się do roboty...ciekawe co mi wyjdzie:)))
    Pozdrowienia ślę, pa:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję Wam:)

    Bożenko, bloki, papier wizytowy, kupuję w papierniczym, klej w budowlanym, a ozdóbki w różnych sklepach internetowych, ale i czasem, gdy pojadę do większego miasta, kupuję w papierniczym.

    OdpowiedzUsuń
  19. Kursik zrozumiały, nie zostawia miejsca na żadne pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Aniu, wielkie dzięki za kursik. Księga jest świetnym prezentem i co najważniejsze? pamiątkowym.
    Prawdę mówiąc jest z księgą trochę roboty ale efekt końcowy - FANTASTYCZNY!!!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super kursik;))
    Podkradam bez pytania;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Fantastyczna jest ta księga a kursik świetny. Może i ja kiedyś spróbuję.
    Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję, że włożyłaś tyle trudu w przygotowanie tego kursu, wszystko jest zrozumiałe:) Super pomysł na prezent

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja to jednak zostane przy deku.Pomimo tłumaczeń pewnie i tak by mi sie nie udało.

    OdpowiedzUsuń
  25. Super kursik,dopiero teraz go odkryłam,ale mam zapłon hahaha:)Mam pytanko czym są doklejane te wszystkie ozdóbki końcowe?Chodzi o to jakim klejem czy tez na goraco czy innym?Księga wyszła wspaniale az nie moge oczu oderwać od niej:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      Wszystkie płaskie elementy naklejam klejem magic, a przestrzenne (różyczki, koraliki, kokarda) na gorąco.
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  26. Mam pytanie aby zrobic książkę okolicznościowa z zdjęciem mozemy wykorzystać fotografię taką na papierze fotograficznym czy jakimś innym ?

    OdpowiedzUsuń
  27. Wiadomo, zdjęcie najładniej wygląda na papierze fotograficznym i takie można zastosować. Ja drukowałam na bloku technicznym tylko dlatego, że moja drukarka nie drukuje na fotograficznym.

    OdpowiedzUsuń
  28. dziękuję za kurs, bardzo przejrzyście wytłumaczone.
    Kiedyś zrobiłam ale zapomniało mi się.
    Teraz mam znowu zrobić na 100 urodziny dla Pani.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że mogłam pomóc. Dziękuję za miłe słowa:)

      Usuń
  29. Wykorzystałam kursik już nie raz. Dziękuję za niego, cudownie przejżysta instrukcja :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz:)