Obserwatorzy

poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Księga okolicznościowa - kurs cz.II

Zapraszam na drugą część kursu:) Część pierwsza TU

Zakończyliśmy na wywinięciu narożników...



W czasie wywijania podłączamy pistolet i nagrzewamy klej ...


... niestety, nie da się jedną ręką robić zdjęć,  a drugą pracować, dlatego pokazuję efekt końcowy.
Strużką kleju "rysujemy" ornamenty na brzegach i narożnikach..., mogą być przypadkowe nacieki, a można pokusić się o jakieś wymyślne, np. kratkę, falę itp.
Uwaga na palce i na niedoklejenie księgi do podkładu (u mnie gazety)!






Teraz pozostało tylko pomalowanie. Z wymienionych wcześniej powodów również nie pokażę w trakcie pracy;)


W odpowiednim pomieszczeniu rozpylamy farbę: na okładce, na brzegach (by zamalować klej), i w środku.



Farba pięknie podkreśliła fakturę.


Teraz pozostało tylko ozdobienie i zabezpieczenie folią.
Tu już każdy robi według swojego uznania... 






Prawda że łatwe?

Najgorzej jednak gdy zamawiająca pomyli imiona!!! Tak było w tym przypadku, no cóż... młoda dziewczyna, dwutygodniowa mężatka - wolno jej;) 
Trzeba było zmienić....



Mam nadzieję że kursik jest zrozumiały. 
Jeśli Wam pomogłam i wykorzystacie moje podpowiedzi, miło mi będzie gdy o mnie wspomnicie;)_
Pozdrawiam:)

30 komentarzy:

  1. Zachwycił mnie Twój kursik. Każdy etap jest w prosty sposób pokazany i opisany. Teraz już wiem jak zabrać się za taką księgę bez obaw,że coś wyjdzie nie tak. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu, dzięki za kursik. Pasował by mi nawet na ślub, ale niestety teraz muszę wszystko odłożyć w kąt. W czwartek jedziemy do Krakowa.
    Pozdrawiam i śle buziaki. Pa

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Beatko:) Jest mi bardzo miło:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Danuś, księga pasuje na wszystkie okazje, to tylko kwestia kolorystyki.
    Trzymam kciuki za wyjazd;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Extra kursik i pięknie księga wyszła...
    Ech tylko ,że to nie moje zdolności :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Eee tam Krysiu, tu nie trzeba zdolności tylko chęci:)

    OdpowiedzUsuń
  7. To teraz mogę się z Tobą zabrać za robienie księgi :) dzięki :) jutro kupię brakujące rzeczy, teraz zrób kursik na różyczki z krepy :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki Asiu:) Kursika na róże nie zrobię, bo musiałabym nagrywać filmik, ale znajdziesz świetny tod tym linkiem;)
    https://www.youtube.com/watch?v=G5GYQFQj8Lw

    OdpowiedzUsuń
  9. Taaaaaak, łatwe, jak się siedzi po drugiej stronie ekranu i ogląda :)
    Dziękuję za kursik, może kiedys....
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. do prawdy jest to neisamwote ze z tak prostyc materialow mozna stworzyc takie arcydzielo ! Dziekjemy za caly tutek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za czytelny i fajnie napisany kurs, często zastanawiałam się "jak to jest zrobione", teraz tajemnica odkryta :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Aniu chciałabym Ci serdecznie podziękować za przygotowanie tego kursiku na księgę!!! Jest - jak już pisałam;)- czytelny, przejrzysty, zrozumiały. Skorzystam z pewnością:) Kiedy? - jeszcze nie wiem, ale zapisuję w swoim pomysłowniku - aby mi nie uciekło hi hi hi:)
    Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  13. Księga bardzo ładna. Kursik świetny i czytelny:) Na pewno się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo czytelnie i świetnie pokazane. Ta księga jest genialna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniały kursik!!! Powiedz mi tylko Aniu gdzie najlepiej zakupić i jakiego rodzaju materiały, których używasz? Chodzi mi oto czy kupujesz w internecie czy zwyczajnie w papierniczym? Bo moje oczywiście już zapaliły się do robótkowania.....

    OdpowiedzUsuń
  16. nacieki z kleju i spray to super pomysł :) mam ochotę wykonać coś podobnego samodzielnie :))super kurs :)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastyczny kurs!!! Dziękuję Ci bardzo Aniu za przygotowanie i podzielenie się kursikiem!!! Teraz pozostaje tylko wziąć się do roboty...ciekawe co mi wyjdzie:)))
    Pozdrowienia ślę, pa:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję Wam:)

    Bożenko, bloki, papier wizytowy, kupuję w papierniczym, klej w budowlanym, a ozdóbki w różnych sklepach internetowych, ale i czasem, gdy pojadę do większego miasta, kupuję w papierniczym.

    OdpowiedzUsuń
  19. Kursik zrozumiały, nie zostawia miejsca na żadne pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Aniu, wielkie dzięki za kursik. Księga jest świetnym prezentem i co najważniejsze? pamiątkowym.
    Prawdę mówiąc jest z księgą trochę roboty ale efekt końcowy - FANTASTYCZNY!!!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super kursik;))
    Podkradam bez pytania;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Fantastyczna jest ta księga a kursik świetny. Może i ja kiedyś spróbuję.
    Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję, że włożyłaś tyle trudu w przygotowanie tego kursu, wszystko jest zrozumiałe:) Super pomysł na prezent

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja to jednak zostane przy deku.Pomimo tłumaczeń pewnie i tak by mi sie nie udało.

    OdpowiedzUsuń
  25. Super kursik,dopiero teraz go odkryłam,ale mam zapłon hahaha:)Mam pytanko czym są doklejane te wszystkie ozdóbki końcowe?Chodzi o to jakim klejem czy tez na goraco czy innym?Księga wyszła wspaniale az nie moge oczu oderwać od niej:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      Wszystkie płaskie elementy naklejam klejem magic, a przestrzenne (różyczki, koraliki, kokarda) na gorąco.
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  26. Mam pytanie aby zrobic książkę okolicznościowa z zdjęciem mozemy wykorzystać fotografię taką na papierze fotograficznym czy jakimś innym ?

    OdpowiedzUsuń
  27. Wiadomo, zdjęcie najładniej wygląda na papierze fotograficznym i takie można zastosować. Ja drukowałam na bloku technicznym tylko dlatego, że moja drukarka nie drukuje na fotograficznym.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz:)