Obserwatorzy

niedziela, 23 września 2018

Koperta 3D - kurs

Witajcie!
Spełniając prośbę, szczególnie Ani, przygotowałam kurs na kopertę 3D. Kurs jest bardzo szczegółowy, ale to takie moje zboczenie zawodowe;) Zdjęcia też nie są najwyższych lotów, jednak nie było łatwo, bo słońce świeciło ostro, musiałam przysłaniać rolety i w rezultacie jest co jest. Muszę Wam powiedzieć że przy trzech kopertach fotografowałam etapy powstania i te zdjęcia są najlepsze z najgorszych;)

Koperta ma wymiary 15,5cm x 15,5cm, grubość 1cm.
Najczęściej robię takie, ale później podam też wymiar na większą.

Podaję materiały i narzędzia z jakich korzystam, ale nie musicie takich mieć, wystarczy trochę kreatywności i wszystko można zastąpić tym co jest pod ręką.

Potrzebujemy:
- papier scrapowy lub inny wielkości 24,5cm x 24,5cm o gramaturze 200g lub wyższej, jeśli chcecie mieć środek koperty kolorowy to wybierzcie dwustronny, ale nie jest to konieczne.
- linijkę, ołówek, gumkę,
- klej, dla mnie jedynym słusznym jest magik;)
- matę
- nożyczki, trymer lub gilotynę
- bigownicę z kością
- wstążkę

Biorę arkusz papieru skrapowego i jeśli jest dwustronny wybieram stronę, która będzie na zewnątrz koperty.


Moja koperta będzie różowa z zielonym wnętrzem.

Papier ma 30cmx30cm, dlatego przycinam, by otrzymać kwadrat wielkości 24,5cm x 24,5cm.



Odwracam na "lewą" stronę i od każdego narożnika w stronę środka boku odmierzam 13,5cm.


W ten sposób na każdym boku mam dwa wyznaczone punkty.
Teraz biorę bigownicę, jeśli nie macie wystarczy czymś tępym, przy użyciu linijki łączyć punkty tak jak pokazuje niebieska linia.

Od razu zaznaczam grubość koperty, potrzebna mi jednocentymetrowa, więc odliczam 3 "rowki" (możecie więcej lub mniej) w lewą stronę i biguję.
Odwracając kartkę zgodnie z ruchem wskazówek zegara robię to samo(linia zielona).
Tak wygląda w rzeczywistości
Znowu zaznaczamy grubość...

... i tak postępujemy na czterech stronach w rezultacie otrzymując
Teraz wycinamy trójkąty jak na zdjęciu

Otrzymujemy...
Następnie zaginam każdy trójkąt przejeżdżając kością po obu liniach, zaczynając od dolnej...
 później górna...
 i otrzymałam grubość...
 Tak postępujemy na każdej stronie.

Teraz, jeśli mamy niejednolity nadruk,  ustalamy gdzie będzie góra koperty i sklejamy trzy pozostałe trójkąty.
 Trzeba to zrobić dość szybko i precyzyjnie, by wszystkie narożniki ładnie do siebie przylegały. Najpierw przyklejam do siebie dwa boczne, później dolny.

Koperta gotowa. Wystarczy przyciąć odpowiednią wstążkę i przewiązać .

Prawda, że to nie jest  trudne ?

Przydatne wiadomości do tworzenia kopert w trzech rozmiarach. Pierwszy wymiar to gotowa koperta, drugi wielkość papieru, trzeci wyznaczenie miejsca zgięcia. Podaję wymiary w centymetrach.

       1.                   2.                     3.
15,5x15,5  -  24,5 x 24,5     -  13,5 x 13,5
17,5x17,5  -  28,5 x 28,5     -  12,5 x 12,5
20,5x20,5  -     32 x 32        -  14,5 x 14,5
Przy okazji pokażę kartkę, do której robiłam kopertę.
Kartka na osiemnaste urodziny dla Eweliny. Wcześniej (tutaj) pokazywałam podobną, ale mniejszą i jeśli się dokładnie przyjrzycie mimo wszystko znajdziecie różnice;)


Mam nadzieję że pomogłam, że pochwalicie się swoimi kopertami, a przy okazji wspomnicie o moim kursie;)
Pozdrawiam cieplutko:)

22 komentarze:

  1. Świetny kursik Aniu,na pewno kiedyś skorzystam :)
    Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super kursik!
    Ja robię za pomocą tablicy envelope punch bord

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, wspaniały, bardzo przejrzysty kurs. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu wspaniała kartka super koperta, a kursik rewelacyjny na pewno wiele osób skorzysta :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Super to wytłumaczyłaś:)Pozdrawiam Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Efekt końcowy jest wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne pudełeczko i doskonały instruktaż! Aż chce się spróbować. Czasami jak kawa na ławie to nie ma wymówek, że nie umiem. Pozdrawiam z porannymi promykami słonka:))

    OdpowiedzUsuń
  8. WOW świetny kursik.
    Muszę to sobie gdzieś zapisać!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale masz fajny sprzęt do cięcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mało brakowało, a przez moje urlopowanie przegapiłabym kursik, który zrobiłaś na moja prośbę :-)
    Ale jestem Aniu i z całego serca Ci dziękuję za niego. Jest świetnie zrobiony a koperty bardzo praktyczne i jak widać robi się migusiem . Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczny kurs.Na pewno skorzystam .idealny jak zabraknie pudełka

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dziękuję za kursik, czy mogłaby Pani podać mi wymiary na kopertę do kartki 20x20 cm. Bardzo bym prosiła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam że tak późno, ale cały czas metodą prób i błędów próbowałam zrobić określony wymiar. Niestety jest problem, bo potrzebny będzie papier 32cm x 32cm, odmierzamy na każdym boku odległości 14,5, zaginamy, wtedy otrzymamy kopertę 20,5x20,5. Jeśli to nieczytelne to uzupełniłam w poście.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Wykonanie koperty jest bardzo proste, jednak dla dodatkowej ochrony dokumentu, który chcemy wysłać często potrzebne jest skorzystanie z koperty bąbelkowej. Taką wersję dużo łatwiej jest kupić.
    https://www.opako.com.pl/koperty-babelkowe-cat-523

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co ma piernik do wiatraka? Zwykłe kartki też można kupić. Na blogach pokazujemy RĘKODZIEŁO!

      Usuń
  14. SUPER kursik... nareszcie znalazłam prosty sposób na zrobienie koperty 3D :) Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  15. no nie powiem wyglada to rewelacyjnie !

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję za tak szczegółową instrukcje, a zwłaszcza za te większe rozmiary... Teraz muszę tylko tak duży arkusz znaleźć. hmmm

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo piękna koperta. Jednak czy do takiego składania nie trzeba czegoś mocniejszego, żeby to wytrzymało? Nie wiem jakiś karton czy coś takiego. Poskładać tekturę i później łanie okleić ozdobnym papierem i dekoracjami.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz:)