Obserwatorzy

niedziela, 3 maja 2020

Aniołeczek i co kwitnie w ogrodzie

Witajcie!
Dziś następny Aniołeczek, tym razem dla Krzysia. Powiem Wam ciekawostkę, w jednym czasie szyłyśmy z Andżelą Aniołeczki i oba dla chłopców o imieniu Krzyś;) Mój już oprawiony i oddany, córki jeszcze bez oprawy, bo i z wizytą na razie nie można się wybrać.


Nareszcie w weekend majowy troszkę popadało. Nie jest to dużo, ale zawsze coś.

W ogrodzie większość drzew owocowych przekwita: magnolie, rajska jabłoneczka i migdałki swój najpiękniejszy czas mają za sobą, możemy jednak podziwiać inne.

Młodziutka wiśnia Amanogawa (tegoroczny zakup),  pięknie rozkwitła, a jak pachnie!!! Nie mogę odnaleźć porównania dla tego zapachu, ale na pewno to coś znanego.


Do rozkwitu przygotowują się bzy (lilaki), mam dwa rodzaje.



Rozkwitają: glicynia...


...po raz pierwszy złotokap...


... kalina ...


Parę kwiatków ma zakupiona kilkanaście dni temu świdwośliwa, może spróbuję owocka;)
Wciąż kwitnie złotlin i pigwowiec


Kwitnienie rozpoczyna pierwszy z rododendronów...


Fioletowe fiołeczki zakończyły kwitnienie, teraz czas na białe.

Ubiegłoroczny zakup - biała hosta, która niestety w ciągu sezonu przebarwia się na zielono.

 Biały floks szydlasty...
 ... a biały powojnik wspina się na jałowca.

Kwitnie epimedium


Wiem, że dziś dużo zdjęć, ale chciałam pokazać Wam jeszcze moje ziemniaczki. Mam około 20 worków.
Dziękuję Wam za odwiedziny i wszystkie komentarze:) Miłego świętowania:)

19 komentarzy:

  1. CUDOWNY aniołek!!!
    Ślicznie masz w ogródku!! U mnie teraz najwięcej kwitnie tulipanów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne aniołeczki, brawa dla Was.:) W ogrodzie też pięknie. Trochę zazdroszczę (w pozytywnym znaczeniu) migdałka. Moja babcia miała kiedyś w ogrodzie i mi też on się marzy. Może kiedyś... Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny aniołeczek i śliczny ogródeczek.
    Buziaczki, Aniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uroczy obrazek, i piękna wiosna w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki śliczny aniołeczek. U mnie właśnie pada, kiedy pisze ten komentarz, ciekawe tylko jak długo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu, ależ pięknie wszystko u Ciebie kwitnie :). Pewnie i zapachy są piękne :)). Śliczny aniołeczek i fajnie się złożyło, że dla dwóch Krzysiów to samo haftowałyście :). U nas w piątek cały dzień i całą noc padało. Aż rośliny ożyły i piękniejszej barwy dostały :). Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniołek cudny :) Aniu wspaniale wszystko u Ciebie rośnie i jak zwykle wszystko wcześniej niż u mnie :) hosta tak ma jest biała, a potem zielenieje lub od nadmiaru wody na liściach tak jakby przegniwa ale jest piękna ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Powiem tak. Obrazek z Aniołkiem cudny i będzie supr prezentem. W ogrodzie moc kwieci , jak dla mnie jak w zaczarowanym ogrodzie. Ale dla mnie dziś numer jeden to ziemniaki w workach. Przyznaję widzę o raz pierwszy ale dal mnie to hit !! Genialny pomysł
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny obrazek. I u mnie popadało i to sama radość dla roślin i dla mnie bo wszystko będzie rosło. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie też na szczęście był deszcz i zmył ten pył z roślin. A jaka piękna mgła była wieczorem na łąkach. Po prostu zachwycaliśmy się widokiem.
    Pięknie masz w ogródku, mnóstwo roślin i kolorów. Pewnie zapachy aż oszałamiają.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniołeczek dla Krzysia śliczny :-)
    Ogród cudownie kwitnący :-) Dobrze, że troszkę popadało, szkoda, że tak zimno się teraz zrobiło...
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny haft :) I jak kolorowo się w ogrodzie robi, bardzo ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uroczy aniołek, na pewno będzie wspaniałym prezentem. A ogród? Ach, bajka.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu!
    Wspaniały prezent dla Krzysia. Podziwiam Twój rozkwiecony ogród. Przypuszczam, że zachwycą Cię owoce świdwośliwy i jesienią dokupisz kolejny krzak bo to jedna z najzdrowszych roślin. Twoje ziemniaki są już piękne!!!
    Moje ziemniaki wschodzą bardzo mizernie (miąższ fioletowy i różowy) przypuszczam, że były przechowywane w chłodni i miały maleńkie oczka.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lusiu:)
      Co do świdwośliwy to mam dwa krzewy;) W ubiegłym roku kupiłam jeden, myślałam że przemarzł, dokupiłam drugi, a on odbił;)
      Moje ziemniaczki miały już duże kiełki, poza tym trochę trzymałam je w tunelu, dlatego takie ładne. Swoimi też na pewno będziesz się cieszyła.
      Trzymaj się Lusiu:)

      Usuń
  15. Masz niezłą kolekcję pięknych roślin Aniu. Wszystkie cieszą oko. Czyż wiosna nie jest najpiękniejszą porą? Ja kocham wiosnę, wszystko się budzi i można podziwiać i podziwiać.
    Hafcik Krzyś jest również piękny. Wspaniała pamiątka.

    OdpowiedzUsuń
  16. Aniołeczek-cukiereczek :-) Musimy brać przykład z natury, która mimo koronawirusa i tak robi swoje :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz:)