Obserwatorzy

sobota, 25 marca 2017

Wiosna!

Mimo że od kilku dni wieje chłodny, a nawet lodowaty wiatr, nie da się ukryć że jest już wiosna.
Nad staw przyleciała para kaczek...



Codziennie rano i wieczorem koncertuje kos, zresztą wszystkie ptaki odpłacają się śpiewem za zimowe dokarmianie.
W ogrodzie kwitną krokusy, cebulice, ciemierniki i przebiśniegi...








Nareszcie zakwitł mój młody dereń jadalny... co prawda tylko trzema kwiatkami, ale i tak się cieszę.
W tunelu rośnie rzodkiewka...
... a na parapetach pomidory, papryka, sałata, szczypiorek, ogórki...


Zakwitł też następny hipek. Myślałam że czerwony, a on paskowany, a to niespodzianka;)


Dziś szalałam domowo i ogrodowo, teraz przydałby się jakiś porządny masaż;)
Efekty: okna umyte( zaczęłam wczoraj, dziś machnęłam dwa ostatnie), róże przycięte, ostatnia część trawnika wygrabiona, przekopana część warzywnika, zasiana marchew i pietruszka, posadzona dymka, nastawiona gnojowica z pokrzyw, kotłownia zaopatrzona w węgiel i drewno;) Zdążyłam nawet przy porannej kawie dokończyć książkę, a podczas skoków popracować szydełkiem... dziergam coś i wyzywam aż błyska, ale mam nadzieję że uda mi się dokończyć do końca tygodnia, wtedy pokażę,... albo i nie;) Teraz biorę się za filcowanie, bo na wyszywanie czarną muliną przy sztucznym świetle nie ma szans, ... czas zainwestować w okulary;) Na szczęście obraz papieża już zbliża się ku końcowi, zostało tylko czarne tło.
Po prawo najnowsza wersja.
Pozdrawiam ciepluteńko:)

25 komentarzy:

  1. Wiosenno pracowity wpis :-)))
    Ależ u Ciebie prawdziwie wiosennie,
    oby tak dalej i oby Ci sił starczyło :-)
    Pozdrawiam słonecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pracowicie u Ciebie :) u mnie szaro, buro i ponuro... przywołuje wiosnę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba słońce mnie tak napędza;) Życze Ci słoneczka Uleńko:)

      Usuń
  3. Szczerze... podziwiam za tego papieża , myślałam że nie dasz rady, ja bym nie dała.
    Zdjęcie z ogrodu jak zawsze wspaniałe, makro masz niesamowite .I tak się zastanawiam czy Ty w ogóle spałaś cos przez weekend??
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu:) Sama siebie też podziwiam;) Spałam, chociaż wiosną, latem 5 godzin mi wystarcza, ale w ponure zimowe dni najchętniej spałabym na okrągło;)

      Usuń
  4. Chciałabym mieć ogródek :( Ale obiecałam sobie że jak się przeprowadzimy to na pewno zasadzę parę ziół w doniczkach :) Kochana Moja ślę mnósttwo buziaczków :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogłabym bez niego żyć, chociaż mam już coraz mniej siły na prace w ogrodzie. Życzę Ci Szymciu wspaniałego ogrodu, choćby w doniczkach;)

      Usuń
  5. Wowww ale dziś poszalałaś!! Tyle energii 😊 piękne zdjęcia i tak cudownie opisałaś wiosnę u siebie! No to tylko pozostaje mi życzyć cudownej niedzieli i delikatnego masażysty 😊 pozdrawiam cieplutko ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu:) Tobie również życzę wspaniałej niedzieli:)

      Usuń
  6. O matko, tyle roboty wykonałaś! U nas nie warto nic siać tak wcześnie, ja się nie ma tunelu lub foliaka. Ale skąd już pokrywy wzięłaś, zachodzę w głowę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sobota to nadrabianie zaległości z całego tygodnia, dlatego z konieczności muszę wrzucić na najwyższy bieg;) Pokrzywy już u mnie rosną, co prawda mają z 5-7cm, ale zawsze na nie czekam, by jak najszybciej nastawić na naturalny nawóz:)

      Usuń
  7. Aniu podrzuć trochę słońca, bo u nas i buro i zimno:(
    piękne zdjecia, a obraz będzie cudny!
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, dziś bedę próbowała skierować promyki w Twoją stronę;)
      Buziaczki:)

      Usuń
  8. No to faktycznie, Aniu, zaszalałaś; okna, trawnik i pozostałe prace... a ta z tego kwiatu wypięła się na wszystko... Ogród na pewno odpłaci pięknem za tę troskę. Serdeczności wiosenne posyłam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę się przyznać że odpokutowałam to szaleństwo bezsenną nocką(nie wiedziałam na którym boku spać hehe), ale ważne że najpilniejsze prace podgoniłam;)
      Buziaczki Jadziu:)

      Usuń
  9. cześc Agniu :)
    widzę, że wszystko buszuje
    ogrodu nie tknęłam palcem bo pogoda ku temu nie sprzyja;
    i nic jeszcze nie wysiewałam... mam czas !
    buźka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu zdążysz, u Ciebie jest szybsza wegetacja. Ważne że w ogrodzie kwitnie:)

      Usuń
  10. Aniu, a to pracuś z Ciebie. Wiosna zapowiada się cudownie.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna wiosna u Ciebie i ile energii do pracy Ci dała :-)

    Właśnie zainwestowałam w nowe okulary, do dali już mam, jutro odbieram do bliży, choć optometrystka nie bardzo chciała mi je dać (a okulistka tak), bo niby za młoda jestem, ale dostałam je ze względu na moje wyszywanki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale u Ciebie piękna wiosenka:)Pozdrawiam Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie też już jest wiosna, dzisiaj widziałam że sójka gniazdo buduje:-)))
    Kwiatki masz śliczne:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu, Ciebie rozpiera energia. Dosłownie szalejesz. twoje rośliny są piękne a hipek jest bardzo ciekawy. U mnie teraz kwitnie różowawy i bordowy. U mnie nie można wejść do warzywnika jest potwornie mokro. Mam nadzieję, że już nie będzie deszczu przez długi czas.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne zdjęcia - kwitnący dereń wygląda przepięknie. Szczerze mówiąc, nie widziałam w mojej okolicy takich okazów...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz:)