Obserwatorzy

niedziela, 22 marca 2015

Filcowane jaja i mini kursik

Witajcie w chłodną, ale słoneczną niedzielę:)
Obiecałam, że pokażę mniej więcej na czym polega filcowanie na sucho, no i słowa dotrzymuję. Od razu przyznaję że nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, że wcześniej owszem, filcowałam, ale na mokro. Nie posiadam również wszystkich przydatnych narzędzi, staram się robić tym co mam, i powiem Wam że na tym etapie w zupełności mi to wystarcza.

Do flicowania potrzebne są:

- czesanki
Wełna czesankowa, znajdziecie ją w wielu sklepach internetowych, ja zakupuję w Fastrydze

 - igły do filcowania

 Idealnie byłoby, gdyby były w drewnianej rączce, można wtedy filcować kilkoma na raz
Zdjęcie pochodzi z Fastrygi


Przedmioty do ozdabiania, w tym wypadku jajko styropianowe

Przystępujemy do działania:)
Wyciągamy z czesanki pasma, nakładamy na jajko i...

... nakłuwamy igiełką miejsce przy miejscu,

 ... stopniowo dokładamy następne pasma i dalej bawimy się w dzięciołka;)...


... do uzyskania jednolitego tła.


 Następnie wymyślamy motyw. Można wykorzystać wydrukowany wzór, wyciąć, nakleić i na nim filcować, ale ja tak nie lubię, dlatego wychodzą mi bohomazy hehe. Można też najpierw filcować motyw, później uzupełniać tło, każdy robi jak mu najwygodniej.

Ja biorę kawałki czesanki i nafilcowuję na tło nadając odpowiednie kształty...





Do filcowania na sucho są również gotowe formy...

 ... wkładamy kawałki czesanki w wybrany kształt i nakłuwamy, oczywiście nie na ławie hehe, trzeba mieć odpowiedni podkład.

 Nie zrobię do końca, bo nie jest mi to potrzebne, ale mam nadzieję że w wielkim skrócie pokazałam co i jak;)

Pozdrawiam cieplutko:)

24 komentarze:

  1. no i juz wiem jak zrobić pisankę filcową,chociaż nie mam takiej igły, muszę sie zaopatrzyć, super kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kursik świetny, na pewno skorzystam jak tylko będę miała okazję ;) jajeczka są prześliczne ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby mi takie bohomazy wychodziły... Bardzo fajny kurs.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu jesteś wielka !!!! Dziękuje za kursik , kurcze mam teraz duzo czasu więc może spróbuję :-) heheh rok chorobowego by mi chyba był potrzebny żeby zrealizować moje wszystkie szalone pomysły . A Twoje filcowane jajeczka są świetne i żadnych bohomazów tam nie widzę
    Pozdrawiam i udanej niedzieli życzę

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny kursik! Jajeczko śliczne!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jajeczka fajne, ta z fioletowym kwiatkiem bardzo ładna i nie nazwałabym go bochomazem. Filcowanie na sucho jest bardzo przyjemne i daje bardzo dużo możliwości. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniu, pisanki wychodzą Ci świetnie. Ja już wełnę czesnakową mam, rączkę z trzema igłami, sweter na który chcę nafilcować jakieś esy-floresy i ... zupełnie nie mam kiedy. Ale kiedyś się stanie, wszystko po kolei :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny, przejrzysty kursik, świetna pisanka powstała ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Może i ja kiedyś za filcowanie się zabiorę. Piękne jaja tworzą Twoje rączki :) dzięki z kursik :) Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolejna śliczna kwiatowa pisaneczka:)
    Dzięki za kursik ..... może ..... kiedyś:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne pisanki:) Tutorial przejrzysty i ciekawy - być może spróbuję filcowania, bo nigdy tego nie robiłam:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniały kursik,może kiedyś się skuszę,tylko muszę zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Anusia widać nie taki diabeł straszny jak go malują ,od razu sama nabrałam ochoty na małe filcowanko.Dziękuję .
    Miłego popołudnia Anula:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe czy igły Ci się Łamią:) Bo mnie ciągle, nie pod takim kątem filcuję:) Fajny kursik! Ja ufilcowałam zająca:)
    Ciepło pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pisanka prześliczna. Za kursik bardzo dziękuję.
    Bardzo przystępnie przekazany. Wszak uczyła nas prawdziwa nauczycielka. Może kiedyś skorzystam.
    Ucieszyła mnie delikatna przylaszczka. U mnie jeszcze nie kwitną.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne jajo:) i pomyśleć, że to dzięcioł tak potrafi;)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny kursik ,może kiedyś i ja spróbuję, bo nie jest to takie trudne.A jajo jest przepiękne.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. faktycznie trzeba mieć zapał i cierpliwość dzięcioła :-D
    więc pozostanę przy ...podziwianiu innych ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kiedyś dostałam taką pisankę w prezencie, przypatrywałam się jej i nie wiedziałam jak to jest zrobione. Dziękuję zatem za wyjaśnienie niewyjaśnionego :) Twoje pisaneczka jest urocza :) Pozdrawiam bardzo serdecznie, Ala

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś dostałam taką pisankę w prezencie, przypatrywałam się jej i nie wiedziałam jak to jest zrobione. Dziękuję zatem za wyjaśnienie niewyjaśnionego :) Twoje pisaneczka jest urocza :) Pozdrawiam bardzo serdecznie, Ala

    OdpowiedzUsuń
  21. Kiedyś dostałam taką pisankę w prezencie, przypatrywałam się jej i nie wiedziałam jak to jest zrobione. Dziękuję zatem za wyjaśnienie niewyjaśnionego :) Twoje pisaneczka jest urocza :) Pozdrawiam bardzo serdecznie, Ala

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny ten kurs i piękne zdjęcia zrobione. bardzo, bardzo efektowne pisanki powstają.

    OdpowiedzUsuń
  23. Przymierzam sie od dawna do takich jaj wiec spróbuje!!!:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz:)