Obserwatorzy

sobota, 30 marca 2024

Marzec

Witajcie!

Prześladuje mnie jakiś pech :( Napisałam 1/3 posta, cos kliknęłam i wszystko zniknęło wrrrrrrrrrrrrrrr.
Zaczynam od nowa.

Dziś będzie robótkowo, czytelniczo i ogrodowo.
Zacznę od robótek, ale pokażę tylko parę, by Was nie zanudzić;)

Może zacznę od dekoracji na grób taty...



Trochę szydełkowych na Wielkanoc...



Box 14x14x14, dla niemieckiej Pary Młodych






Kartka sztalugowa dla miłośnika zwierząt i ciągników






Od razu przejdę do tego co przeczytałam w marcu, a znowu trochę tego było;)
Zacznę od kryminałów, bo z tego co się zorientowałam mniej z Was je czyta. 

Nie będę ich pojedynczo opisywać, powiem tylko, że wszystkie trzy bardzo mi się podobały. 

Klaudia Muniak "Dom obok", 352 s.     9/10


Piotr Kościelny "Nielat", 424 s. 9/10



Marcel Moss "99 ofiar Tytusa Mayera", 314 s.    8/10


Seria Idy Żmijewskiej opisana jest jako kryminał/ sensacja, ale dla mnie to bardziej powieść historyczna, romans z elementami kryminału. W ubiegłym miesiącu czytałam inną serię tej autorki, serię "Zawierucha" i od razu Wam podpowiem - pierwszą przeczytajcie serię, którą za chwilę przedstawię, czyli "Warszawianka", bo niby postacie tu występujące w tamtej są trzecio-, a nawet czwartorzędnymi, ale wątek romansowy głównych bohaterów nie jest ciekawy, bo wiem jak się zakończy. Zachowując tę kolejność naprawdę serie zachwycą.

Ida Żmijewska, cykl Warszawianka:
1. "Warszawianka", 416 s.    7/10
2. "Warszawianka. Gdy zgasną światła", 430 s.  7/10
3. "Warszawianka. Od zmierzchu do świtu", 446 s.    8/10






Anna Ziobro "Brakujący obrazek", 320 s.    8/10

Wzruszająca, pełna emocji historia. Dla mnie nowa autorka, ale na pewno poszukam innych jej książek.


Sylwia Kubik "Miłość musi być", 350 s.   7/10

Bardzo fajna historia, chociaż bardziej dla trochę młodszych czytelniczek;)


Sylwia Kubik "Noc na Alasce", 334 s.    8/10

W tej książce jest wszystko: kobieta z silną osobowością, toksyczna rodzina, wyjazd na Jukon (Kanada), podróż na Alaskę, piękne krajobrazy, miłość. Warto przeczytać. 


Halina Kowalczuk "Dom w Krokusowej Dolinie", 390 s.   8/10

Nie lubię fantastyki, ale jej elementy w książkach tej autorki w ogóle mnie nie rażą. Fajna historia, może trochę cukierkowo-bajkowa, ale świetnie się czytało. 


W marcu przeczytałam 10 książek, co dało 3776 stron, czyli średnio 122 strony dziennie.
Od początku roku przeczytałam 32 książki, na łączną liczbę 12 351 stron. 

W ogrodzie i w otoczeniu wiosna, niestety przymrozki znowu zmroziły moją najwcześniejszą magnolię, a już miałam nadzieję że w tym roku w pełni pokaże swoje piękno. 

Wiosna to najpiękniejszy czas kiedy można słuchać ptasich treli i je obserwować.  Mieszkańcy mojego ogrodu: pan kos (to on najpiękniej śpiewa), sroka, sikorka modraszka, sikorka bogatka, największe dzikie gołębie - grzywacze, synogarlice tureckie(sierpówki), dzwoniec, mazurek, są też i zwykłe wróble, na koniec pani kosowa znosząca materiał na  gniazdo. 









Cudowna, podwójna tęcza
I stadko saren wychodzące na żer


Mam nadzieję że dotrwaliście do końca;)

Kochani moi, Wszystkim, Którzy tu zaglądają życzę...

8 komentarzy:

  1. Piękne prace Aniu, gratuluję sporej ilości przeczytanych stron. Życzę radosnych świąt, dużo zdrowia i wszelkiego dobra.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wzajemne zdrowych, radosnych Świąt! Piękną kompozycję zrobiłaś dla Taty. Podziw dla pozycji książkowych. Niestety nie znam tych pozycji, ale można nadrobić. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, podziwiam Twoje prace i przyrodnicze kadry.
    Wesołych Świąt, kochana.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu piękne prace i piękny wynik czytelniczy- zapisałam sobie kilka i znowu moja lista sie wydłużyła, tylko czasu coraz mniej:) Radosnych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Aniu za życzenia. I ja Tobie życzę wiele radości z okazji świąt. A zarazem, niech będą one spokojne. Podziwiam za piękny wynik czytelniczy. I za pięknie wykonane kartki. Musiały sprawić dużo radości tym, którzy zostali nimi obdarowani. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. przepiękne prace stworzyłaś, aż się uśmiechnęłam na połączenie dwóch elementów zajączek :) łał ale przeczytanych brawo - o kurka ale masz zaopatrzoną bibliotekę pierwsza przeczytana - Warszawianka u mnie jest, a reszty no nie ma ;) Jakie śliczne ptaszki dobry masz aparat że udaje Ci sie je złapać no i ta magnolia już zazdroszczę widoku :) Aniu radosnej wiosny i wspaniałych przeczytanych :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Pracowity miesiąc za Tobą. Piękna wiosna Cię odwiedziła a wynik czytelniczy imponujący. Pozdrawiam serdecznie :-) .

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna kompozycja na grób Taty. Zapraszam do zapoznania się z sztuczne róże Może jakieś wpadną w oko i wykorzysta Pani przy następnej Kompozycji :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz:)