Obserwatorzy

czwartek, 1 listopada 2018

Dzień zadumy, pamięci

Na cmentarzu płomyki złote
i groby w chryzantemach.
Ludzie przyszli tu z myślą o tych,
których już nie ma.

Wspominają drogie imiona,
zasłaniają lampki przed wiatrem,
dla tych bliskich wieńce zielone
i bukiety jesienne pełne kwiatów.
                 /Święto Zmarłych - H. Bechler/



Po raz pierwszy przygotowałam stroiki na cmentarz. Oba są na gąbce florystycznej do kwiatów żywych, mimo że żywe chryzantemy zastosowałam tylko w pierwszym stroiku. Chryzantemy, kulki ratanowe i susz egzotyczny zakupione, zielone dodatki i gałęzie wierzby z mojego ogrodu.
Myślę, że jak na debiut nie jest źle;)



W tym roku pogoda nas rozpieszcza.
Bliskich mam na czterech cmentarzach, na dwóch zawsze jestem w przeddzień, dzisiejszy dzień spędzam na cmentarzu w swojej miejscowości, tu jest grób mojego taty i innych bliskich.
Na czwartym cmentarzu, w Poznaniu, mam wujka u którego spędzałam większość wakacji i miałam nadzieję że przynajmniej w tym roku, zważywszy na niby dłuższy weekend uda mi się pojechać, niestety, idę do pracy:(


 Życzę Wam słonecznego i spokojnego weekendu:)

10 komentarzy:

  1. Aniu, piękne stoiki przygotowałaś.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne stroiki Aniu. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu stroik jest piękny!! Ja jak co roku kupiłam i trochę na cmentarzu popłakałam sobie :(( Ech, taki dzień wspomnień...

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne stroiki...
    Ja mam na 1 cmentarzu, ale muszę wyjechać...
    Pozdrawiam serdecznie Aniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne stroiki Aniu :)
    Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne stroiki Aniu. A tegoroczna jesień niebywała, nie pamiętam bym kiedykolwiek porządkowała groby przed listopadowym świętem w krótkim rękawku (a i tak było mi gorąco ;-)) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Stroiki wyjątkowe!
    Pozdrawiam nostalgicznie w ten listopadowy wieczór:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz:)