Obserwatorzy

niedziela, 17 sierpnia 2014

Księga okolicznościowa - kurs cz.I

Tak jak obiecałam, tworząc następną księgę przygotowałam dla Was kursik:)


Potrzebujemy:
- tekturkę A4(karton) - coś sztywnego
- arkusz papieru wizytowego A4
- 3 białe kartki z bloku technicznego i jedna kolorowa z wcześniej nadrukowanym tekstem
- pistolet i klej do klejenia na gorąco
- klej, najlepiej Magic
- farbę w sprayu
- linijkę, ołówek
- ozdoby wg uznania





Zaczynamy:)

Bierzemy tekturkę... tu mam okładkę z bloku technicznego, ale wcześniej wykorzystywałam, i był najidealniejszy, wkład usztywniający z zestawu papierów wizytowych.


Smarujemy ją klejem(magic) i naklejamy papier wizytowy. To będzie nasza okładka, chodzi o fakturę... może być wszystko co będzie dawało taki efekt, czyli np. płótno, tektura falista itp.


Bierzemy kartki z bloku technicznego, układamy tak, by na wierzchu była kolorowa z nadrukowanymi życzeniami i składamy na pół.


Okładkę - tekturkę odwracamy na drugą stronę(strona z naklejonym papierem wizytowym jest na spodzie), wyznaczamy środek i smarujemy klejem...



Bierzemy pierwszą białą kartkę i kleimy tylko środkiem(zagięciem)


... tak robimy z każdą następną kartką, doklejając ją do środka poprzedniej


... otrzymujemy coś takiego...


Teraz pracujemy nad brzegami... odwracamy sobie jednym bokiem do góry, by nam było łatwiej;)
Wyznaczmy ok. 0,5cm od krawędzi tekturki i doklejamy brzeg pierwszej(licząc od tekturki) kartki



... i kolejno, wyznaczając 0,5 cm margines naklejamy kolejne kartki, ale uwaga nie kleimy na całej długości, zostawiamy od dołu i od góry coraz większą odległość, np. druga kartka ok. 4cm, trzecia ok. 5cm, czwarta, kolorowa, ok. 6cm. Robimy tak z obu stron.


Otrzymujemy coś takiego na każdym narożniku...


Teraz przystępujemy do zawijania narożników. Możemy wykorzystać ołówek, albo cokolwiek innego okrągłego, np. szydełko hehe.




Wychodzi mi za dużo zdjęć w poście, dlatego zapraszam jutro na drugą część)
Miłego dnia:)

24 komentarze:

  1. Aniu, wspaniały kursik, muszę go pokazać moim Pociechom gdy będą się nudziły w jakiś deszczowy weekend, a może i sama spróbuję??? Wspaniały i dziękuję za niego!!!!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się Bożenko:) Mam nadzieję że jest zrozumiały.
    Pozdrawiam i uciekam szykować córcię na wyjazd;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudna księga :) oczu nie mogę od niej oderwać! A kursik rewelacyjny :) Z Tobą wydaje się proste zrobienie takiego cudeńka:) Dzięki za kursik :) niedługo zobaczysz u mnie, tylko czy takie cudo wyjdzie za pierwszym razem? Miłej niedzieli :) ściskaj od nas Andżelę na drogę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj U zjadłam hehe uściskaj Andżelę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny kurs, ale ja nie mam jakoś zapału do zabawy papierem, chociaż bardzo mi się efekty tego podobaja. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu, dziękuję za kursik.
    Mam nadzieję, że jesienią będę miała wieczorami więcej czasu i pokuszę się o zrobienie podobnej księgi.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały kurs ;) Czekam na dalszą część.. może sama spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam z zapartym tchem :) Co prawda do papieru się nie garnę, bo mam do tego dwie lewe ręce, ale spróbować zawsze można, prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały kursik, w przystępny sposób opisany. Jak dla mnie rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję Wam:) Po takich słowach aż się chce robić następne:)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo fajny kursik, niecierpliwie czekam na ciąg dalszy

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziekujemy za wspanialy kurs ! Na pewno sie przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak Ty tłumaczysz jest prosto,
    a jak ja bym spróbowała zrobić to by nic nie wyszło :-)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak Ty tłumaczysz jest prosto,
    a jak ja bym spróbowała zrobić to by nic nie wyszło :-)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Kursik się przyda. Niebawem z dziewczynkami się pobawimy. Ale będą szczęśliwe. Zobaczymy , co wyjdzie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. ale niebieskości! :-)

    w sumie to chyba pierwszy raz widzę niebieską książkę, ale fakt, że w sprzedaży są zwykle ślubne albo rocznicowe w złotościach, dlatego ta zwraca uwagę :-D

    OdpowiedzUsuń
  17. Kilka lat temu robiłam tego rodzaju księgi. Tekturkę oklejałam tapetą specjalnie do tego celu kupioną. A rogów w ogóle nie zawijałam tylko ozdabiałam takie całe boki. Ale wywinięte mi się podobają. Wyglądają jakoś tak bogato. Fajny kursik dla tych co nie robili nigdy i ciekawa księga jako pamiątka.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale fajnie, że zrobiłaś kursik. Swietna ta księga, a właściwie Twoje księgi, które oglądałam na Srebrnej Agrafce:)Piękne!

    OdpowiedzUsuń
  19. Aniu:) w najciekawszym momencie urwać opowieść...:)))czekam na następną część fantastycznego kursy!!! Może i ja się skuszę...
    Pozdrawiam i miłego dzionka Ci życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Księga wspaniała!!!
    A kursik fantastyczny:))) Dokładny i przejrzyście opisany.Skorzystam , skorzystam z niego! W końcu zmobilizuję się do zrobienia swojej pierwszej księgi.
    Lecę popatrzeć na część II;)
    Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  21. I znowu nauczysz innych fajną rzecz robić.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie pomyślałam, że to aż tak pracochłonne, brawo za wytrwałość! Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz:)