Obserwatorzy

czwartek, 16 sierpnia 2018

Przymusowy urlop i potrzebuję pomocy

Stary laptop wyzionął ducha, na domiar złego i drukarka ześwirowała, a dla mnie przy tworzeniu kartek jest po prostu niezbędna, bo drukuję zdjęcia, życzenia, napisy, cytaty itp.!!! Kupiłam nowego laptopa, ale jeszcze go nie ogarniam:( Nie lubię zmian, a tu wszystko inne i trzeba nauczyć się obsługiwać :(
Teraz największym dla mnie problemem jest program do obróbki zdjęć: zmniejszanie, podpisy, tworzenie kolaży itp. Dawniej miałam Picasa, ale gdzieś mi się obiło o uszy że już go wycofują. Teraz boję się zrzucić zdjęcia z aparatu, bo nie będę ich nawet umiała zmniejszyć:(

Z jakiego programu korzystacie? Jaki możecie mi polecić?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam ciepluteńko:)

26 komentarzy:

  1. Oj .. Aniu nie zazdroszczę, ja też strasznie nie lubię zmian a już takich jak wymiana laptopa szczególnie.
    Ja od zawsze korzystam z programu starego jak świat, który jest dedykowany dla pakietu Office , czyli Microsoft Office Picture Manager. Póki co nie zmieniam na inny bo tak jak Ty nie lubie takich zmian.
    Powodzenia !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anuś, korzystałam z tego samego, ale teraz, mimo że zainstalowali mi pakiet office, tego nie ma:(
      Dziękuję i buziaczki Kochana:)

      Usuń
  2. Aniu, współczuję, nie zazdroszczę, napisałam Ci maila, może choć coś pomoże...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też Ci nie zazdroszczę, niedawno mój komputer też zastrajkował i "zerzarł" mnóstwo plików, zdjęć itp..:-(
    Program do zdjęć z którego korzystam to PhotoScape.
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście zdążyłam skopiować najważniejsze rzeczy.
      Zastanawiam się nad tym programem, bo wydaje się dość przyjazny.
      Dziękuję i pozdrawiam Karolinko:)

      Usuń
  4. Współczuję Aniu. Ja też do obróbki zdjęć polecam PhotoScape, który jest dość prosty w obsłudze. Pozdrawiam i życzę cierpliwości przy nauce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Tak jak pisałam wyżej, zastanawiam się nad nim.
      Pozdrawiam Madziu:)

      Usuń
  5. FS Resizer- służy mi do zmniejszania zdjęć, jest szybki i bezproblemowy.
    Ale cudny kaktus!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O takim programie nie słyszałam.
      Kaktus kwitnie mi co roku, teraz też, oprócz tego, ma jeszcze chyba z pięć zawiązków kwiatostanów.
      Dziękuję i pozdrawiam Basiu:)

      Usuń
  6. Cudny kaktus! Aniu do seryjnego zmniejszania jak najbardziej coś w stylu FS Resizer ale on tylko zmniejsza zdjęcia, nic poza tym. A jeżeli chodzi o obróbkę graficzną to możliwości masz tysiące, poszperaj na stronie dobreprogramy.pl poinstaluj, potestuj;-). Osobiście korzystam od lat z Gimpa, ale ja informatyk (z graficznym skrzywieniem) więc mi pewnie łatwiej, bo obsługa jest mało intuicyjna, za to możliwości tego darmowego programu są porównywalne z komercyjnym Photoshopem. Gdybyś się zdecydowała na Gimpa, to chętnie podpowiem co i jak, samo zmniejszanie, mały retusz czy dodanie podpisu to proste sprawy:-) Acha i jeszcze istotne jest jaki masz system operacyjny na tym nowym laptopie, na to musisz zwrócić uwagę instalując sobie "stare" programy, bo nie wszystko ma swoje nowsze wersje i działa np. pod Win10. Jakby co to pisz, pomogę ;-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu:) Córcia miała kiedyś Gimpa, dla niej to była czarna magia, wiec dla mnie tym bardziej;)Co do systemu to tak, mam niestety Windows 10 Home.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. buu, a ja na picassie jadę:(
    też nie lubię zmian,ale czasami nie ma wyjścia.
    Poczytam co Dziewczyny proponują i zobaczę czy dam rade sie przestawić.
    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedziemy na jednym wózku;) Jeśli jakiś ogarnę to na pewno Ci napiszę.
      Pozdrawiam Reniu:)

      Usuń
  8. W Windows 10 jest aplikacja Zdjęcia, która zastąpiła Picasę -bardzo podobna w obsłudze do Picasy. W tej aplikacji przechowuję zdjęcia z aparatu, ale do obróbki używam picmonkey, który jest w wersji bezpłatnej i płatnej. Program jest prosty i intuicyjny w obsłudze, jakby co służę pomocą. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest aplikacja Zdjęcia, ale jakoś mi nie leży, dla mnie niezbyt podobny;)
      Dziękuję Anetko i pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Ja też polecam PhotoScape .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Aniu, na pewno niedługo polubisz się z nowym laptopem. Ja do wstępnej obróbki (zmniejszanie, rozświetlanie) używam Fast Stone'a, a do reszty PhotoScape'a.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  11. I mój laptop dziś z rana się buntował - pisanie trwało wieki i zastanawiałam się nad kupnem nowego. W sumie mam drugi, ciut młodszy od mojego, stoi nieużywany, tylko trzeba do niego klawiaturę podłączać, bo ta wbudowana się zepsuła, ale to nie problem. Nawet nie wiedziałam, że Picasa ma zniknąć, a też jej używam (korzystam z Picasa 3), ale myślę, że to będzie tak, że jak ktoś ma ją już zainstalowaną, to mu nie zniknie, tylko aktualizacji już do niej nie będzie, więc instaluj ją sobie na nowym laptopie póki jeszcze jest, a Google na pewno da coś w zamian. Co do Gimpa, to też go nie ogarniam.

    OdpowiedzUsuń
  12. I ja nie lubię zmian, złości mnie fakt że wszelkie nowe oprogramowania nie są kompatybilne ze starszymi wersjami. Ja korzystam wyłącznie z photoshopa więc trudno mi coś polecić ale podobno PhotoScape jest dość przyjazny.
    Trzymam kciuki i cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj Kochana, niewiele mogę Ci tutaj poradzić, bo sama jadę na starym, poczciwym GIMPie

    OdpowiedzUsuń
  14. a ja nie komputerowa jestem za bardzo,ale sobie poradzisz

    OdpowiedzUsuń
  15. Aniu kochana nie zazdroszczę takich zmian. Osobiście często korzystam z łatwego w obsłudze i bardzo intuicyjnego programu do obróbki zdjęć o nazwie Photo Scape 3.7 Można na prawdę wiele. Polecam. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja sobie obrabiam zdjęcia online - https://www.befunky.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Z programem nie doradzę - kiedyś używałam Picmonkey, ale niestety coś się tam porobiło z zapisywaniem w darmowej wersji, a bardzo szkoda... teraz mam IrfanView - nie najlepszy, ale przynajmniej prosty i po polsku.
    A zmian w komputerze nie lubię. A te moje chłopaki ciągle coś kombinują...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja korzystam z Dropbox i jestem bardzo zadowolona:)Pozdrawiam Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Microsoft Office Picture Manager - zmniejszanie zdjęć. PhotoScape - cała reszta. Choć kolaże najchętniej robię tu: https://www.fotojet.com/ Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz:)