Obserwatorzy

niedziela, 1 października 2017

Październikowy ogród

Rozpoczął się miesiąc pięknej polskiej złotej jesieni. Dziś rzeczywiście słonecznie i ciepło, choć poranek i wieczór, jak przystało na tę porę roku, chłodny.
Uwielbiam tę porę na równi z wiosną. Wiosną - świeża zieleń, teraz - cała paleta barw. U mnie jeszcze mało jesiennych kolorów i niestety, zapowiadają wiatry i deszcze, więc zastanawiam się czy dane mi będzie w pełni cieszyć się tym barwnym festynem. Chodząc po ogrodzie cieszyłam się każdą roślinką, każdym przebarwionym listkiem, wróblami krzyczącymi na ogołoconej z liści wiśni i przelatujacymi kluczami dzikich gęsi.


 Pierwsze chryzantemy już kwitną, a inne maja mnóstwo pąków.






Na wiśni i w plątaninie winobluszczu kryją się wróble, sikorki i inne ptaszęta, dlatego chętnie siedzi i przy okazji wygrzewa się na daszku drewutni kot sąsiada. Nie wiem czy go widzicie?
Od razu skojarzył mi się z jesiennym kotem;) Taki konkurs organizuje Krysia, od jutra możecie głosować na fotki jesiennych kotów. Nie, nie biorę w nim udziału, bo kotów nie mam, do mnie przychodzą tylko na łowy;)



Wracając do roślin...
Teraz swoje pięć minut ma irga błyszcząca. Przez cały sezon niepozorna, ciemne, skórzaste liście, malutkie białe kwiatki, a jesienią przyciąga wzrok ognistymi listkami i granatowymi owockami.


Pięknie wyglądają też nasienniki liliowców
 Hosty dopiero zaczynają łapać złoto;)
 Sumak dopiero zaczyna się przebarwiać...



Tytoń ozdobny zachwyca zapachem.
 Dużo hortensji ścięłam, mam zamiar zrobić jesienny wianek.

W tym roku dynie wysiały się same, więc zrobiłam parę dekoracji... Najpierw jednak pokażę Wam olbrzymią dynię sąsiada, właściwie ma takich 6;)





Jak zwykle przesadziłam ze zdjęciami, ale nigdy nie mogę się zdecydować, które wybrać;) Teraz już odlatuję;) Pozdrawiam Was ciepluteńko i życzę wspaniałego tygodnia:)

18 komentarzy:

  1. Prześliczne zdjęcia z ogrodu jestem zauroczona. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny ten jesienny ogród a jeszcze jak chryzantemy rozkwitną i liście przebarwią się to będzie jeszcze piękniej. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu przepięknie w Twoim jesiennym ogrodzie a ten kot jest niesamowity i nie wiem czemu nie wysyłasz go na ten konkurs, zdjęcie jest rewelacyjne !!
    Fotki zachwycają jak zawsze
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie pokazałaś jesień w swoim ogrodzie i nie tylko. A kot sąsiada na Twoich zdjęciach wygrałby konkurs bez dwóch zdań. Widziałam zdjęcia, głosowałam ale te wygrywa w przedbiegach, aż szkoda, że nie bierze udziału.

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak, to ta jasna strona jesieni, którą kocham. Piękne zdjęcia i super kociak, bardzo jesienny;-) Czekam na Twój wianek;-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. No i dobrze, że tyle zdjęć pokazałaś. Jesienny ogród piękny. Urzeka barwami i rodzajami roślin. Jesienne dekoracje bardzo ciekawe. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow jaki piękny ogród, nie to co u mnie :-)))
    Aż ci zazdroszczę...
    I kota masz jesiennego nawet :-)))
    Dziękuję za reklamę głosowania :-)
    Pozdrawiam Aniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepięknie jest w Twoim ogrodzie:)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Z ogromną przyjemnością przespacerowałam się po Twoim ogrodzie Aniu :) Jest przepiękny! A zdjęć wcale nie jest za dużo :) Robisz tak piękne zdjęcia, że chciałabym oglądać jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne, jesienne kolory - ogród wygląda bajecznie.
    Wczoraj też spacerowałam po ogrodzie i nie mogłam się nadziwić, że jest tak ciepło. Tej nocy jednak pojawił się pierwszy przymrozek, na początek ścięło winobluszcze. Szkoda, że tak szybko.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu,
    uwielbiam oglądać Twoje zdjęcia i nigdy mi dosyć. Twój ogród jest już jesienny. szkoda, że piękny kot nie bierze udziału w konkursie u Krysi. Jest cudny.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aniu, jaki piękny i magiczny jest Twój ogród. Kotek pozuje jak rasowy model.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu dziękuję za przepiękny spacer w tak cudna słoneczną pogodę. Ogród masz fantastyczny i pełen kolorów. O tej porze sa urzekające, spokojne, romantyczne, przygaszone. Taką jesień lubię. U nas niestety słońca brak i panuje typowa szaruga jesienna. Pozdrawiam cieplutko i ślę buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak dla mnie, to możesz przesadzać z zdjęciami. Uwielbiam je oglądać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny jesienny ogród, aż miło popatrzeć :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz:)