Obserwatorzy

niedziela, 1 października 2023

Przeczytane, kartki i wrześniowy ogród

 Witajcie!

Od razu przechodzę do tego co przeczytałam we wrześniu. Niestety będą to w przeważającej części kryminały, ale zacznę od literatury historycznej i obyczajowej. 

Barbara Wysoczańska "Świat na nowo" 608 s, powieść historyczna, 8/10

Czasy powojenne i powojenna rzeczywistość, trudna miłość, przesiedlenia ludności, władza sprawowana niby przez Polaków, ale pod rozkazami Sowietów.  Bardzo ładna powieść. 



"Mazurskie lato", zbiorowe opracowanie, 432 s. literatura obyczajowa,    7/10

Fajne, lekkie, typowo wakacyjne opowiadania.


Karolina Wilczyńska "Spełnione życzenia", 272 s.,  literatura piękna    7/10

Tematyka świąteczna, ale i teraz fajnie się czytało.


I kryminały...

Hanna Greń "Zły wybór", 392 s., 7/10

Lubię autorkę, więc każdą Jej książkę biorę w ciemno. Na tej też nie zawiodłam się. 



Hanna Greń "Zabójcza terapia", 448 s.,  7/10

To szósta część cyklu z Dionizą Remańską. Jak napisałam wyżej, lubię autorkę. 


Przemysław Borkowski, seria z Prokurator Gabrielą Seredyńską
1. "Rytuał łowcy", 524 s.    9/10
2. "Śmierć nie ucieknie", 448 s.,  8/10

To moje pierwsze spotkanie z autorem i od razu bardzo udane. Świetnie napisane kryminały. Jest jeszcze trzecia część, która już czeka na półce. 




I ostatnia pozycja w tym miesiącu...

Piotr Kościelny "Dom", 448,   9/10

Odlot. Świetna książka, zresztą jak każda tego autora, a właściwie to najlepsza z najlepszych. Trudna tematyka, bo dotyczy dzieci, ale czyta się rewelacyjnie. Zakończenie bardzo mnie zaskoczyło. 


Tradycyjnie jeszcze trochę mojego rękodzieła...













A to karteczka dla synka mojego siostrzeńca...



Na koniec wieści z ogródka... 

Moje papryki i pomidorki. Te rosną na tarasie, ale mam jeszcze w tunelu i na warzywniku pod chmurką.







I trochę roślin ozdobnych...
















Mogłabym Was zarzucić tymi fotkami, ale kto by dotarł do końca. 
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję że jeszcze tu zaglądacie:)

20 komentarzy:

  1. U Ciebie jak zawsze dla każdego coś ciekawego - ciekawe propozycje czytelnicze dla moli książkowych, coś pięknego i cieszącego oko dla fanów rękodzieła, a także działkowiczów/ogrodników. Wynik czytelniczy jak zawsze imponujący. Co do "Testamentu" Agnieszki Lis, to taki sobie, ale będą jeszcze dwie części - jedna za rok, druga za dwa lata - taka koszalińska trylogia i może będą lepsze. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana:) Co do książek to zawsze jeszcze czytam opinie na "Lubimy czytać", porównuję i jeśli uznam że może mi się spodobać i będzie dostępna, wypożyczam. Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Ciekawe propozycje książek i bardzo ładne prace :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe zdjęcia z ogrodu, nosz fantastyczne miejsce. Kocham takie zdjęcia, bardzo mnie odprężają, inspirują...kocham. :) Tyle prac swoich pokazałaś i każda jest prześliczna, w każdą włożony kawał serca, potem ogród, gdzie też widać miłość. Człowiek po takich postach czuje się lepiej. Cieszy mnie, że przeczytałaś tyle fajnych książek, bo praktycznie same dobre oceny. Też mi się tak ostatnio trafia...tak co się to nie zmieni, bo żech to napisała. hehehe Pozdrawiam najserdeczniej. :*****

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu, pozdrawiam jesiennie i przesyłam uściski.
    Małgosia X
    Ps. nów mam nowego dyrektora i "przywykam":)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie nie będzie taki jak te, który zmarł, ale może nie będzie źle. Byle nie był jak moja Beata hehe. Trzymaj się Gosiu:)

      Usuń
  5. Oj dzieje się u Ciebie !! sporo tych informacji. O książkach gratuluję wyniku czytelniczego. Opowiadań nie lubię, za kryminałami nie przepadem ale jest kilka pozycji godnych zapisania. Kartki Twoje jak zawsze rewelacyjne co jedna to fajniejsza. Co do ogrodu to trudno mi się wypowiadać, bo nie mam i się nie znam , ale kwiatki masz super. Uważam że plony niewspółmierne do ceny jakie oferuje targ. Roboty mnóstwo a plony ... no cóż wolę zapłacić niż się narobić , ale to oczywiście tylko moje zdanie. Może jak bym miała ogród to bym inaczej gadała.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu:) Co do ogrodu to kocham rośliny i nie wyobrażam sobie nie być nimi otoczona, a jeśli chodzi o warzywa, to pewnie że bym zapłaciła i kupiła, bo faktycznie jest z tym mnóstwo pracy, tym bardziej że hoduję od nasionka, ale jestem alergiczką i wiem co jem, wiem że to co wyhodowałam nie ma grama sztucznego nawozu czy oprysku, a to dla mnie bardzo ważne. Pozdrawiam Aniu:)

      Usuń
  6. Aniu kolorowo u Ciebie w ogrodzie- u mnie już resztki pomidorów, kilka cukinii i resztę można już posprzątać:) Kartki przepiękne a i ilość przeczytanych książek imponująca. Ja jak przeczytam 3 w miesiącu to jestem zadowolona;) Hannę Greń znam i tez bardzo lubię, w końcu to moja krajanka;) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję Aniu wspaniałego wyniku czytelniczego. Wszystkie prace przepiękne, w ogródku też cudnie. Nie wiadomo na czym dłużej zawiesić wzrok, bo wszystko przyciąga uwagę. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne kartki Aniu stworzyłaś i cudnie masz w ogrodzie, ja sobie zawsze wyobrażam magie czyich ogródków bo fotki nie wszystko ujmą :) łął ile przeczytanych Aniu Ty chyba nie śpisz {hihi ja we wrześniu się uwzięłam, by się z Tobą zrównać oj ciężko było ) Coraz trudniej jest znaleźne tych samych autorów, ale nam się towarzystwo rozpisało - najgorzej jak są serie brrr Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Aniu!
    Twój ogród jak zawsze zachwyca. U mnie ogród już jest przygotowany do zimy. Kartki są bardzo pomysłowe i piękne. Nie przepadam za kryminałami, historyczne bardzo lubię.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze jesteś taka zajęta, a ciągle masz czas na czytanie, ja się nie wyrabiam z czasem. Twoje rękodzieła są piękne, tylko podziwiać, ale jako stąpająca po ziemi, to bardzo lubię Twój ogród, pomidorki , papryki to jest to, co lubię najbardziej ;-))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Dużo się u Ciebie Aniu dzieje i widać, że na emeryturze nie zwalniasz tempa. Bardzo podobają mi się Twoje kartki, są cudowne i każda inna. A ogród? Po prostu marzenie. I widać, że nie tylko Ty go darzysz miłością, ale on Ciebie też. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie masz jeszcze bogactwo ogrodowe, u mnie już szaro i buro. Czytelniczo jesteś wielka. Pozycje zapisuję. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. No mnie najbardziej wpadła w oko ta kartka na Urodziny - cudowna !!!
    A ogród cieszy oczy 🙂

    OdpowiedzUsuń
  14. Twój post był wyjątkowy! Twoje teksty są na najwyższym poziomie. Kontynuuj świetną pracę i pisz więcej!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz:)